Kommunikáció, avagy még többet a birkózásról
2015. 01. 20., írta: Deák Horváth Péter, fotót készítette: Martin Gábor, cikket feltöltötte: Honlap-szerkesztőség
Paradox módon annyit még soha nem emlegették korábban a birkózást a különböző kommunikációs csatornákon – mégpedig pozitívan –, mint a veszély idején, amikor bizonytalan lett a sportág olimpiai léte. Aztán jött a hazai rendezésű világbajnokság. A két dolog egybecsengett, és világossá vált, hogy meg kell újítani a birkózás kommunikációs stratégiáját itthon is.A kommunikációnk megújításának igényéről, módjáról és részleteiről Gáspár Tamással, a szövetség igazgatójával beszélgettünk, aki a törekvések élére állt.
- A kiindulópont a budapesti világbajnokság volt. Mit hozott a médiában?
● A méltán emlékezetes verseny nem sokat érne, ha a Papp László Sportarénában történtek nem jutottak volna el a közönséghez. Sikernek tekintem, hogy a közszolgálati televízió – a hírműsorokban elmondott információkon felül – az M1-en naponta 30, az M2-n pedig 60 percben számolt be az eseményekről, sokszor élőben közvetített, a Magyar Rádió napi félórát szentelt az eseménynek. Hozzáteszem, hogy Bácsi Péter volt a mérkőzések televíziós szakkommentátora.
- Mi indokolta a szövetség kommunikációs csapatának létrehozását?
● A vébé csak egyszeri, ha úgy tetszik kiemelt, „ünnepi” alkalom volt. Azon töprengtem, hogy ezt a folyamatot meg kellene erősíteni, és minden, a birkózásról szóló információt, érdekességet, a sztárjainkról szóló sztorikat, a sportágfejlesztési program fejleményeit, és még hosszan sorolhatnám, tárjuk az emberek elé a birkózás népszerűsítése érdekében. Ezért aztán magunk köré gyűjtöttünk olyan újságírókat az írott sajtóból, televízióból és rádióból, akik elkötelezettek a sportág iránt, így jött létre tavasszal a kommunikációs csoportunk. A tartalmi hagyományokat megőriztük, de új formákat, csatornákat kerestünk, intenzívebb kapcsolatra törekszünk az irántunk érdeklődőkkel.
- Melyek a „főcsapás” irányai, vagyis melyek azok a médiafelületek, ahol az említett információk, érdekességek elérhetők?
● A kommunikációs folyamatok megújítása több területen zajlik. A honlapunk formailag megújult, és a tartalma tovább gazdagodott. Egyre jelentősebb szerepet kap a Facebook, amely igazi interaktív kapcsolatot jelent. Örömmel mondhatom, hogy egyre többen látogatják mindkét felületet. Természetesen továbbra is rendkívül fontos a televízió: a már említett MTVA folyamatosan hírt ad rólunk akár portré, akár interjú, akár eseménytudósítás formájában. A Sport Tv-ben rendszeresen bőséges, csaknem egy órás összefoglalókat láthatnak különböző versenyeinkről. Ami a nyomtatott sajtót illeti: szerződést kötöttünk az egyetlen hazai sportnapilappal, a Nemzeti Sporttal arról, hogy folyamatosan számoljon be a birkózás történéseiről. A sajtóban leginkább „eladható” versenyzőink vettek már részt jótékonysági programban, voltak szórakoztató műsorok vendégei, és rendszeresen szerepelnek például a Hatoscsatorna oldott talkshow-iban. Ezt szeretnénk még inkább kiterjeszteni különböző produkciókra.
- Közeledik az olimpiai kvalifikációs versenyek időszaka, új fejezet, új ütem kezdődik a sportágfejlesztésben, tisztújítás lesz a szövetségben, és a versenyzőink remélhetőleg továbbra is elkényeztetnek minket a jó eredményekkel. Szóval, lesz miről írni, beszélni. Mit vár a médiától?
● Sokszor és sokat, minőségit és érdekeset. Ehhez tartjuk magunkat, ami azt jelenti, hogy egyre több hírt szeretnénk közzétenni a birkózásról minél több helyen, egyebek között számos internetes portálon. Ha kellőképpen érdekesek tudunk lenni, megtartva a minőséget, valamint a szakmaiságot, akkor a siker nem maradhat el. Persze tudjuk: ha a törekvésünk nem párosul a szőnyegen elért kiemelkedő teljesítményekkel, akkor fabatkát sem ér az egész, de én – már csak a korábbi versenyzői habitusomból fakadóan is – derűlátó vagyok.