Birkózók főszerepben az amerikai olimpiai kampányban
2016. 07. 01., írta: Deák Horváth Péter, fotót készítette: Internet, cikket feltöltötte: Tollár Dániel
Egy arc, egy megfontolt családapa – Jordan Burroughs. Egy bombanő, nem mellesleg világklasszis – Adeline Gray. Most mindketten ott vannak (lesznek) szem előtt, ha a riói olimpiát tekintjük. Jordan az Amerikai Olimpiai Bizottság népszerűsítő kampányának egyik legfontosabb „arca”, míg Adeline ízléses aktfotói az ESPN évenként megjelenő magazinjában, a sportolók szép testét bemutató különkiadásban lesznek láthatóak néhány napon belül.Jordan Burroughs legendás birkózó, hiszen a kiváló szabadfogású harcos olimpiai, és háromszoros világbajnok. Ez persze önmagában eddig kevés lett volna ahhoz, hogy bekerüljön az egész amerikai olimpiai csapat – csúnyán fogalmazva – piaci értékeket hordozó szűk elit körébe. Ez eddig azt jelentette, hogy a leendő szponzorok elé inkább egy Michael Phelps vagy Le Bron James-szerű figurát toltak a marketingesek. Mostantól változott a helyzet, mert egészen másképpen kezdtek gondolkodni az Amerikai Olimpiai Bizottság ebben a kérdésben jártas munkatársai. Az új filozófia szerint nem pusztán egy szupersztár kell, hanem olyan világklasszis, akire emberként is oda lehet és kell figyelni. Végre, mondhatnánk…
Végre, hiszen Burroughs egy hihetetlenül értelmes, megfontolt fickó, akinek kitűnő meglátásai vannak. Ami pedig talán még fontosabb az új példakép keresésének kapcsán, hogy Jordan családapa, 27 évesen már van egy két éves kisfia, Beacon és egy három hetes piciny leánya, Ora. Mélyen vallásos fiatalember:
- Egy-egy aranyérem megszerzése után valamiféle ürességet érzek magamban, nem pedig a teljes megelégedettséget. A Jézus Krisztusban való hitem okoz nekem örömöt, és a tudat, hogy az életedben kerülj bármilyen helyzetbe, a hit mindig segít, Isten mindig útba igazít.
Ne higgyük, hogy Jordan Burroughs mint a riói olimpiára készülő amerikai csapat (nem pusztán a birkózó válogatott!) arca kevesebbet ér a támogatók szemében, mint egy Phelps vagy akár a jamaikai sprinter fenomén, Usain Bolt személye. Egyáltalán nem, sőt! Az Amerikai Olimpiai Bizottság meghatározó szponzorai előszeretettel „használják” kampányukban Jordan-t. Igen, nekem is az jutott eszembe, mint esetleg Önöknek, hogy itthon sem lenne haszontalan a sportágunkból még erőteljesebben „szemezgetni”. És ez igaz az amerikai sztori másik részére is, ami a sportoló testi harmóniáját, szépségét, kidolgozott izomzatát, a mozgás lendületét hivatott közkinccsé tenni egy olyan színes sajtótermékben, amely az idén immár nyolcadszor lát napvilágot.
A riói játékokra készülő háromszoros világbajnok Adeline Gray bekerült ebbe a csapatba is, hiszen tény, hogy ott a helye a sportoló „bombázók” között. A férfiak közül hadd említsünk két példát. Az NBA-kosárlabdázó bajnok, a Miami Heat menője, Dwayne Wade és a Super Bowl győztes amerikai-futballista, a Denver Broncos kiválósága, Von Miller is ott szerepel majd júliusban az ESPN nyomtatott magazinjának évenként megjelenő Body Issue kiadványában, amely a testet helyezi a középpontba. Pontosabban a sportolókról készült intim és akció aktokat – rossz az, aki rosszra gondol -, hiszen itt az akció éppenséggel azokat a sportmozgásokat jelenti, amelyeket éppen a modellt álló (ülő, futó) sztár űz. Persze, aki az ösztönöket felkorbácsoló testtájékokat óhajtja megtekinteni, kérjük válasszon más kiadványt…
Adeline tudtunkkal (egyelőre) nem óhajt pályát változtatni. Marad a birkózásnál.