A birkózásé a negyedik hely a közösségi médiában
2018. 04. 23., írta: Deák Horváth Péter, fotót készítette: MG, cikket feltöltötte: Tollár Dániel
Egy neves kommunikációs ügynökség kellemesen váratlan eredményt tett közé, amikor 35 nemzetközi sportszövetség jelenlétét vizsgálta a közösségi médiában. A Nemzetközi Birkózó Szövetség, illetve maga a sportág e tekintetben a sport-népszerűségi lista negyedik helyén áll!Az ügynökség négy internetes közösségi felületet vett górcső alá, még pedig az Instagramot, a Facebook-ot, a Twittert, és a nagy video-megosztót, vagyis a YouTube-ot.
A birkózás már tavaly nagyot ugrott előre a sportágak népszerűségi rangsorában, a 2016-os hetedik helyezésről lépett előre a negyedik helyre 2017-ben. Ezen belül a Twitteren 43 százalékos emelkedésről beszélhetünk, míg a YouTube-on 92 (!) százalékkal nőtt azoknak a sportrajongóknak a száma, akik a birkózással kapcsolatos filmeket, meccseket, háttéranyagokat (riportokat, interjúkat) néztek meg.
A YouTube-on rendkívül népszerű volt a tavalyi, párizsi világbajnokság, míg a Facebook-on óriási érdeklődés övezte a Sacrifice (Áldozat) című kisfilmet (áldozat – az áldozatot hozni jelentéssel), amely betekintést enged a szurkolóknak a kubai birkózók edzés- és munkakörülményeibe, továbbá elkalauzol bennünket a magánéletük felé is.
Mondanunk sem kell, hogy a közösségi médiában a sportok közül a labdarúgás viszi a prímet. A focinak vigyáznia kell, hiszen a birkózás mostanság évről-évre három helyezést szokott előre rukkolni: 2016-ban a hetedik helyen állt, tavaly negyedik lett (tartja a sportág a szép helyezést), akkor most, 2018-ban, a budapesti világbajnokság esztendejében nem is következhet más, mint….